کمپانی لگو از سال 1932 شروع به کار کرد و تا امروز تعداد زیادی ماشین لگویی ساخته که خیلی از این ماشین‌ها تو دنیای واقعی وجود دارن و تعدادی از اونا هم توی دنیای فیلم‌ها و کارتون‌ها هستن. هر کدوم از این ماشین‌ها ویژگی‌های خاص خودشونو دارن. اکثرشون جزئیات زیادی دارن و توجه طرفدارای لگو رو به خودشون جلب کردن تا حدی که دو تا از سری‌های محبوب لگو به نام لگو Technic و لگو Speed بیشتر روی ماشین‌ها کار میکنن و تنوعشون هم خیلی بالاست. در این مقاله از پانزی تویز 10 مدل ماشین پرطرفدار لگو رو از دیدگاه عاشقان لگو بهتون معرفی میکنیم.

فورد موستانگ شلبی لگو کد 42138

لگو فورد موستانگ شلبی 544 قطعه داره و مناسب برای 9+ ساله. این ماشین مسابقه‌ای و خوش‌رنگ علاوه بر این که جزئیات بالایی داره و به شما شناخت خوبی از نمونه ماشین اصلی میده عقب کش هم هست. در کنارش شما میتونین اپلیکیشن مخصوصش رو دانلود کنید که تصویری از یه پیست مسابقه به شما میده و وقتی ماشینتونو عقب میکشین بعدش میتونین داخل گوشیتون ببینید که ماشین داخل پیست حرکت میکنه.

معرفی 10 لگو ماشین پرطرفدار

جیپ Wrangler لگو کد 42122

این محصول لگو 655 قطعه داره و از سری تکنیک هست که یکی از پرطرفدارترین ماشین‌های آفرود رو به شکل لگویی ساخته. خیلی جالبه که وقتی این لگو جذاب رو میسازین میتونین درهاشو باز و بسته کنین و حتی لاستیک زاپاس هم داره. سیستم تعلیق داره و فرمان‌پذیر هست که به این معنیه که می‌تونید با حرکت اهرم مخصوص چرخ‌های ماشین رو حرکت بدین. یکی از دلایلی که باعث شده لگو لگو جیپ Wrangler خیلی معروف بشه اینه که رنگش مشابه نمونه اصلی همین ماشین هست.

معرفی 10 لگو ماشین پرطرفدار

دوج Charger لگو کد 42111

چیزی که خیلی این محصول رو خاص میکنه اینه که یکی از ماشین‌های سری فیلم‌های پرطرفدار Fast & Furious هست. شخصتی که این ماشین معروف رو میرونه اسمش Dominic یا Dom هست. نقش این شخصیت محبوب رو بازیگر معروف سینما، Vin Diesel، بازی کرده. Dodge Charger یه ماشین آمریکایی هشت سیلندره که بین جوان‌ها خیلی طرفدار داره. از جزئیات دوست داشتنی لگو دوج Charger لگو می‌تونیم به بطری‌های نیترو در صندوق عقب، کاپوت R/T و جک برای ایستادن روی دو چرخ اشاره کنیم.

معرفی 10 لگو ماشین پرطرفدار

فورد GT 2022 لگو کد 42154‌

لگو 2022 Ford GT از سری Technic، یکی از جذاب‌ترین ماشین‌های سوپر اسپرت جهان هست. این ماشین به منظور ادای احترام به 5 مدل GT که پیشتاز مسابقات Le Mans بودن به صورت محدود تولید شدن. این فورد دوست داشتنی لگو در مقیاس 1:12 ساخته شده، فرمان پذیره، درب‌ها و کاپوتش هم باز میشن. رنگ سرمه‌ای خاص این ماشین مشابه نمونه واقعی اون هست.

معرفی 10 لگو ماشین پرطرفدار

پورشه 911 RSR لگو کد 42096

این محصول بسیار شبیه به ماشین پورشه 911 واقعی هست و طراحان کمپانی لگو حتی در طراحی امکانات و اجزای داخلی اون هم وسواس زیادی به خرج دادن. لگو پورشه 911 RSR ویژگی‌های خاصی داره که تو هر محصولی پیدا نمیشه که شامل کمک فنرهای مستقل، دیفرانسیل فعال، موتور 6 سیلندر باکسر (خطی) و پیستون‌های متحرک است. این ماشین موتور عقب هست و به خاطر جزئیات بالا و زیبایی که داره بعد از ساخت میتونین حتی به عنوان یه دکور خاص هم ازش استفاده کنین.

معرفی 10 لگو ماشین پرطرفدار

فراری 488 GTE لگو کد 42125

مگه میشه طرفدار ماشین‌های مسابقه‌ای باشی و عاشق این فراری نشی؟ لگو فراری 488 GTE دارای 1684 قطعه هست که باعث میشه موقع ساخت اون یه مسیر هیجان انگیز رو تجربه کنید. پیستون‌های این ماشین متحرک هستن و درب‌های اون باز و بسته میشن. این ماشین فرمان‌پذیر هم هست که لذت بازی باهاش رو چند برابر میکنه. ساختار ایرودینامیت و رنگش که مشابه مدل واقعی هست جذابیت این محصول کمپانی لگو رو چند برابر می‌کنه.

مک‌لارن فرمول 1 لگو کد 42141

یه محصول مشترک از کمپانی مک‌لارن و لگو که طرفداران لگو رو شیفته خودش کرده. لگو مک لارن فرمول 1 طرفدارای خودش رو داره که قطعاً دوست دارن نمونه‌ای از این محصول رو با دستای خودشون بسازن و از جزئیات دقیق و زیادش کیف کنن. موتور این ماشین V6 هست که موقع ساخت می‌‌تونید جزئیاتش رو از نزدیک ببینید. این محصول 1434 قطعه داره و بعد از ساخت حدود 65 سانتی‌متر طول داره. لگو مک‌لارن فرمول 1 پیستون‌های متحرک و سیستم تعلیق هم داره.

بوگاتی شیرون لگو کد 42083

مگه میشه شیفته این بوگاتی نشد؟ رنگ خاص بدنه که مشابه نمونه واقعیه، جزئیات بالایی داره تا حدی که حتی ساختار موتورش شبیه موتور بوگاتی در دنیای واقعیه. کاپوت ماشین رو که بالا بزنید می‌تونید شماره سریال اونو ببینید. در مجموع این محصول لگو با ۳۵۹۹ قطعه عرضه میشه، که تعداد قابل توجهیه، و باعث میشه لذت ساخت این ماشین رویایی براتون چند برابر بشه.

لامبورگینی سیان FKP 37 لگو کد 42115

دقت و ظرافت طراحان کمپانی لگو رو میتونید تو این محصول به وضوح ببینید، حتی بسته‌بندی لگو لامبورگینی سیان هم خاصه و بعد از اینکه بسازیدش از نگاه کردنش هم سیر نمیشین. طول این مدل بعد از ساخت به حدود ۶۰ سانتی متر میرسه که حدود یک هشتم ماشین واقعی است. رنگ اون مشابه نمونه واقعی و رینگ‌های اون طلایی رنگ هستن. جعبه دنده لگو لامبورگینی ۴۲۱۱۵، سه حالته هست و روی جلو، عقب و خلاص تنظیم میشه.

فراری دایتونا SP3 لگو کد 42143

این محصول یکی دیگه از شاهکارهای لگو هست که عاشقان فراری رو هیجان زده می‌کنه. می‌تونید سقف ماشین رو باز کنید و حالا شما مدل کروک این فراری رو دارید. طراحی لگو فراری کد 42143 با دقت و ظرافت زیادی هستش که شما حتی روی رینگ‌های ماشین هم میتونین ظرافت و زیبایی این طراحی خاص رو مشاهده کنین. یکی دیگه از ویژگی‌های جذاب این ماشین اینه که درب‌های اون به صورت خفاشی و مشابه نمونه اصلیش باز میشن.