کمتر کسی میدونه که برند لگو تا حالا چند تا ست مختلف ساخته و آماری که گفته میشه، چیزی بین 6 تا 15 هزار ست متفاوت هستش. حالا فکرش رو بکنید بین این همه مجموعه متفاوت، قرار باشه 10 ست رو به عنوان بزرگ‌ترین و غول‌پیکر ترین مجموعه ها انتخاب کنید. نظرتون چیه؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله از وبسایت پانزی تویز که یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های خرید لگو در ایران هست، 10 ست بزرگ لگو رو بهتون معرفی کنیم.

نقشه جهان لگو کد 31203

ست World Map با 11695 قطعه، بزرگ‌ترین ست لگو از نظر تعداد قطعه هست و یک اثر هنری زیبا برای قاب کردن و زدن به دیوار هستش. برای ساخت نقشه جهان لگو، ابتدا باید قاب لگویی این محصول رو بسازید. بعدش با قطعات رنگارنگ، نقشه جهان خودتون رو تکمیل کنید.

نقشه-جهان-لگو

برج ایفل لگو کد 10307

همون‌طور که می‌دونید، برج ایفل یک سازه توریستی در فرانسه هستش که سالانه کلی آدم رو جذب معماری بی‌نظیر خودش می‌کنه. حالا تصور کنید برج ایفل بزرگ رو می‌تونید داخل خونه داشته باشید و از دیدنش لذت ببرید. بعد از نقشه جهان لگو، برج ایفل لگو یکی از ست‌هایی هستش که بیشترین تعداد قطعه رو داره. این لگو 10001 تکه‌ای، بعد از ساختش حدود 150 سانتی‌متر ارتفاع داره! فکرش رو کنید یه لگو بزرگ میتونه ارتفاعش از قد خواهر و برادرای کوچولوتون بیشتر باشه.

برج-ایفل-لگو

کشتی تایتانیک لگو کد 10294

اگر فیلم تایتانیک رو تا حالا ندیده باشید، قطعا تا حالا، داستان سرنوشت غم‌انگیز کشتی تایتانیک به گوشتون خورده. ست تایتانیک LEGO، با جزئیات واقعی همون کشتی معروف ساخته شده و با طول 135 سانتی‌متر سومین مجموعه بزرگ لگو از نظر اندازه هست. این مجموعه زیبا با مقیاس 1:200 و با 9090 قطعه ساخته شده. جزئیات بی‌نظیر این ست مانند پلکان بزرگ، اتاق دیگ بخار، کابین های مختلف، قایق های نجات و حتی اتاق غذاخوری باعث شدن که 10294 لگو، یکی از باارزش‌ترین ساختنی‌های کل دنیا باشه.

تایتانیک-لگو

لگو کولوسئوم کد 10276

تماشاخانه‌ی بزرگ رم که با نام کولوسئوم شناخته میشه، یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری در جهان هست. حالا و پس از گذشت 2 هزار سال از ساخت این بنای عظیم، می‌تونید اون رو با جزئیات کامل به خونه بیارید. این مجموعه دوست‌داشتنی، 9036 قطعه داره و طولش پس از ساخت به 59 سانتی‌متر می‌رسد.

لگو-کولوسئوم

لگو میلینیوم فالکون کد 75257

این ست لگو، بزرگ‌ترین و دقیق‌ترین سفینه از سری داستان‌های جنگ ستارگان هستش که از 7541 قطعه تشکیل شده و انقدر جزئیات شاهکاری داره که از دیدنش سیر نمی‌شید. یکی از ویژگی‌های دوست داشتنی فالکون استاروارز، اینه که می‌تونید صفحات بدنه رو بردارید و جزئیات بسیار زیاد و دقیق ناحیه اصلی، محفظه عقب و ایستگاه توپخانه رو مشاهده کنید. Millennium Falcon پس از ساخت، طول 84، عرض 60 و ارتفاع 20 سانتی‌متری دارد.

میلینیوم-فالکون

لگو استار وارز AT-AT کد 75313

بزرگ‌ترین لگوهای جنگ ستارگان فقط به فالکون خلاصه نمیشه. ای تی ای تی درسته که قدش به ایفل لگو نمیرسه اما باز هم نمی‌تونید دست کم بگیریدش. این مجموعه همراه خودش 9 مینی فیگور از شخصیت‌های استاروارز رو داره که هر کدوم جایگاهی در قسمت‌های داخلی ای تی ای دارن. این لگو 6785 قطعه‌ای پس از ساخت، ارتفاعی حدود 62 سانتی‌متر خواهد داشت.

AT-AT

لگو استار وارز The Razor Crest کد 75331

هفتمین ست بزرگ لگو باز هم از سری پرطرفدار جنگ ستارگان هستش. سفینه‌های غول پیکر و جزئیات دقیق سفینه‌ها، باعث شده که کمپانی لگو نگاهی خاصی به این سری محصولاتش داشته باشه. جالبه بدونید این بزرگترین و دقیق ترین LEGO Razor Crest™ هست که تا به امروز ساخته شده. این لگو 6187 قطعه‌ای که 72 سانتی‌متر هم طول پس از ساختش میشه، در کنار خودش مینی فیگورهای محبوبی مثل مینی فیگورهای Mandalorian، The Mythrol و Kuiil LEGO®، یک مجسمه Grogu LEGO در کالسکه و یک Blurrg قابل ساخت داره.

The-Razor-Crest

لگو ارباب حلقه ها ریوندل کد 10316

تو لیستی که نوشته بودیم جای ست ارباب حلقه‌ها خیلی خالی بود. جایگاه هشتم بزرگ‌ترین ساختنی‌های لگو میرسه به این ست از سری Icons که نه تنها جزئیات ارباب حلقه‌ها رو براتون زنده میکنه، بلکه به شما این امکان رو میده تا با دستای خودتون ریوندل رو بازسازی کنید. شما در این مجموعه 15 مینی فیگور از جمله Bilbo Baggins™، Boromir™، Gimli™، Aragorn™، Legolas، Gandalf the Grey™ و البته فرودو بگینز™ رو دریافت خواهید کرد. لگو 10316 با 6167 قطعه یکی از تازه‌ترین ساخته‌های لگو هستش که سال 2023 به بازار اومده.

ارباب-حلقه-ها-ریوندل

لگو بازارهای شهری کد 71799

کمپانی لگو به فکر طرفدارای سری نینجاگو هم بوده و یکی از بزرگ‌ترین لگوهاش به اسم NINJAGO City Markets از همین سری هستش. این مجموعه 4 طبقه‌ای، 21 تا مینی فیگور هم داره و با 6163 قطعه، نهمین مجموعه بزرگ به حساب میاد. ارتفاع 46، طول 25 و عرض 51 سانتی‌متری هم ابعاد حدودی این ست پس از ساخت هستن.

لگو-بازارهای-شهری

قلعه هاگوارتز لگو کد 71043

بنظرتون کسی هست که با هری پاتر و قلعه هاگوارتز خاطره نداشته باشه؟ همه چیز برای شما یادآور سریال واقعی خواهد بود. سالن بزرگ هاگوارتز، اتاق صفحه شطرنج، پوسترهای خانه، نیمکت ها، میزها، مشعل های شعله ور، کتابخانه دارای قفسه کتاب و میز و دفتر پروفسور دامبلدور دارای ورودی با مجسمه گریفین و… شما رو به کودکی و زمان شیرین تماشای هری پاتر می‌برن. این پایان ماجرا نیست، چرا که این ست بی‌نظیر 27 مینی‌فیگور شامل هری پاتر، دامبلدور، ولدرمورت و … به همراه داره و همچنین ابعاد ست قلعه هاگوارتز لگو پس از ساخت، دارای 58سانتی‌متر ارتفاع، 69سانتی‌متر طول و 43 سانتی‌متر عرض می‌شود.

قلعه-هاگوارتز-لگو