تو این نوشته ما می‌خوایم با هم معروف‌ترین سری‌های اسباب‌بازی پر‌طرفدار لگو رو بررسی کنیم. سری‌هایی که نام می‌بریم ترتیب خاصی ندارن و فقط لیستی از لگوهای پر‌فروش و پر‌طرفدار هستن. پس با ما همراه باشید تا به چند سری برتر لگو نگاهی بندازیم.

معرفی کمپانی لگو

اول از همه برای کسانی که با لگو آشنا نیستن بگم که لگو یک برند تولید کننده اسباب‌بازی دانمارکی هست که از سال 1932 میلادی به کار مشغول شده. این کمپانی محبوب سری‌هایی متنوعی برای مجموعه‌داران هم میسازه و از کوچک تا بزرگ رو سرگرم میکنه. لگو از بلوک‌های ساختنی با پلاستیک با کیفیت ساخته شده تا با استفاده از آن بلوک‌ها، بچه‌ها بتونن هر چیزی که می‌خوان و تو رویاهاشون دارن رو بسازن. به همین دلیل لگو در تقویت قوه تخیل و خلاقیت کودکان موثره و به عنوان یکی از بهترین اسباب بازی های جهان شناخته میشه.

LEGO STAR WARS | لگو جنگ ستارگان

جنگ ستارگان سری فیلم مشهوری هست که هم در بازی‌های ویدیویی و هم در ست‌های اسباب‌بازی، موفقیت بزرگی برای لگو بوده. این سری به دلیل وجود سفینه‌های متنوع و ساختنی‌های جالب، از سال 1999 میلادی محبوبیت زیادی برای لگو به همراه داشته و برای طرفداران این سری، تجربه بازی و ساخت و ساز هیجان‌انگیزی ساخته. این سری تعداد بسیار زیادی مینی فیگور و سازه‌های مختلف داره که با تنوع بالاش، لگو استار وارز یا همون جنگ ستارگان رو به یکی از محبوبترین سری‌های لگو تبدیل کرده.

لگو-جنگ-ستارگان

LEGO NINJAGO | لگو نینجاگو

ایده این سری کاملا برای خود لگو بود. کلمه نینجاگو ترکیب دو کلمه نینجا و لگو هست. اولین ست این سری سال 2011 ساخته شد. یک گروه نینجا با قدرت‌های مختلف هر چیزی که برای جلب علاقه بچه‌ها لازم بود رو داشت. قبل از این سری، لگو ست‌هایی به نام سری نینجاها از سال 1998 می‌ساخت که بعدا به این سری تبدیل شد و عملا ایده نینجاگو به اون سری برمیگرده. این سری از افسانه‌های ژاپنی و چینی الهام گرفته شده. به همین دلیل در این سری شخصیت هایی مثل مار و اژدها وجود داره تا حس و حال افسانه ها را به خوبی به ما منتقل کنه. قدرت‌های نینجاها هم از افسانه‌ها میاد، مثل نینجاهای آتش (کای) آب (نیا) رعد و برق (جی) و… .
بعداز بیرون اومدن سریال انیمیشنی معروف این سری به نام نینجاگو: استادان اسپین جیتسو، این سری به شدت محبوب شد و به فروش بالایی دست پیدا کرد. سریال لگو نینجاگو 15 فصل و 210 قسمت داشت. چند سال بعد هم فیلمی با حالت انیمیشنی از نینجاگو منتشر شد که به اندازه سریالش طرفدار پیدا نکرد اما در نوع خودش جذاب بود. در سال 2017 بازی ویدیویی لگویی هم از نینجاگو منتشر شد که خیلی به مذاق طرفداران خوش نیومد. در سال 2023 سریالی که به گونه‌ای ادامه سریال قبلی بود شروع شد که بازگشت اژدها‌ ها نام گذاری شد.

لگو-نینجاگو

LEGO LORD OF THE RINGS | لگو ارباب حلقه ها

فیلم‌های ارباب حلقه‌ها، همیشه با موفقیت زیادی همراه بودن و با تم جادویی و ماجراهای هیجان انگیزش، همیشه طرفدارهای زیادی داشته. هیچ فرقی هم نمیکنه شما بزرگ سال باشید یا بچه، این فیلم شما رو عاشق خودش میکنه. این سری فیلم ساخته پیتر جکسون، از سال 2012 به لگو اومد و شما نه تنها می‌تونید فیلمها رو ببینین، بلکه می‌تونید با لگوهای این سری بازی کنید و مجموعه‌ای از صحنه‌های پرشکوه فیلم رو در قالب لگو ببینید.
در این سری، مجموعه‌هایی از سکانس‌های معروف و جذاب فیلمهای ارباب حلقه‌ها مثل نبردها، قلعه‌ها و موجودات افسانه‌ای وجود داره که شما می‌تونید اون‌ها رو بسازید و از جنگ‌ها لذت ببرید. فروش لگوها جوری خوب پیش رفت که کمپانی به فکر ساخت بازی کامپیوتری از لگو های ارباب حلقه ها افتاد و به سرعت این ایده رو با همکاری شرکت بازی سازی تی تی به واقعیت تبدیل کرد. این بازی هم مثل فیلم ها و لگو‌ها  با استقبال شدیدی مواجه شد. بازی لگو اون به یکی از بهترین بازی های ویدیویی لگو تبدیل شد. و اگر شما به تازگی قصد دارید بازی‌های کامپیوتری لگویی رو شروع کنید، من این بازی رو به شما پیشنهاد می‌کنم.

لگو-ارباب-حلقه-ها

LEGO HARRY POTTER | لگو هری پاتر

هری پاتر سری فیلم معروف برگرفته از کتاب های جی.کی.رولینگ هست. این سری با 8 قسمتش، محبوبیت زیادی داره و یکی از معروف‌ترین داستان‌های جادوگری تاریخ رو داره. این فیلم داستان پسری هست که به مدرسه جادوگری میره و ماجراهای مختلفی رو تجربه می‌کنه. این سری لگو یکی از بزرگترین ست‌های لگو یعنی قلعه‌ی هاگوارتز یا همان مدرسه جادوگری با 6020 قطعه رو داره و جزو سری های جالب لگو حساب میشه. این سری از محصولات لگو، از بیشتر لوکیشن‌های معروف فیلم، ست‌هایی جذاب و دوست داشتنی ساخته تا خاطرات علاقه‌مندانش رو زنده کنه.

لگو-هری-پاتر

LEGO SUPER HEROES | لگو ابر قهرمانان

ابر‌قهرمانای لگویی چه از دنیای دی سی کامیکس و چه از دنیای مارول جذابند و طرفداران مخصوص خودشون رو دارن. داستان‌های ابر قهرمانی از کتاب‌ها گرفته تا فیلم و لگو و حتی بازی های ویدیو‌یی، طرفداران خیلی زیادی رو به خود جذب می‌کنن و به همین خاطر، لگو از این موضوع استفاده کرد تا دنیای بزرگ ابرقهرمانان رو وارد ست‌های لگوی خودش کنه. همچنان از آن زمان ست‌های ابرقهرمانی یکی از پرفروشترین های لگو به شمار میره و این ست‌ها درصد بسیار بالایی از درآمد سالیانه لگو رو به همراه دارن.

لگو-ابر-قهرمانان

LEGO ARCHITECTURE | لگو مهندسی

این سری نسبتا نو ظهور که در سال 2008 معرفی شد، مجموعه‌هایی بر اساس بناهای مهم و اماکن دیدنی هست که در آن شما می‌تونید سازه‌های معروف رو مثل برج کج پیزا در ایتالیا، تاج محل در هند، کاخ سفید در آمریکا، برج ساعت (بیگ بن) در انگلستان و… بسازید. این سری نظر مردم رو خیلی جذب کرد و الان به یکی از سری‌های لگو تبدیل شده که مردم از اونها استقبال زیادی میکنن.

لگو-مهندسی

LEGO TECHNIC | لگو تکنیک

لگو تکنیک به طرفداران ماشین، موتور، هواپیما و انواع وسایل نقلیه این اجازی رو میده تا اونها بتونن مدل های پیشرفته‌تری بسازند و در ساخته‌های خودشون از موتورهای برقی استفاده کنن تا سازه‌های اونها به ماشینهای کنترلی لگویی تبدیل بشه و اونها رو به حرکت دربیاره. البته که همه‌ی اونها این قابلیت رو ندارند اما کلیه ست های این سری دارای قطعه های خاص و پیشرفته ای هستند که در هیچ سری دیگه ای قابل مشاهده نیست و همین ویژگی، تکنیک رو از سری های دیگه متمایز کرده.

لگو-تکنیک

LEGO CITY | لگو سیتی

لگو سیتی همونطور که از اسمش معلومه لگویی در رابطه با مکان‌های مختلف و آدم‌های یک شهر هست. سیتی یکی از دو سری پرفروش لگو هست که همیشه در حال رقابت با لگو جنگ ستارگان، برای پرفروش‌‌ترین شدن هست. این سری ست‌های معروفی مثل ایستگاه پلیس، آتش نشانی و … داره که می‌تونه از سن بسیار کم تا حتی افراد میان سال و کهن سال رو سرگرم کنه چون که افراد کم سن دنبال بازی با اونها، و افرادی با سن بیشتر، دنبال جمع کردن اونها به عنوان کلکسیون هستن. این ست مثل همه‌ی ست‌ها، مجموعه داران مخصوص خودش رو داره که حاضرند بعضی وقت‌ها برای مجموعه‌ای با ظاهر معمولی، پول زیادی بدهند.

لگو-سیتی

LEGO SPACE | لگو فضا

لگو اسپیس یه سری قدیمی با بیشتر از 200 ست هست. با اینکه تو ایران زیاد شناخته شده نیست اما به دلیل اینکه خارج از ایران طرفدار زیادی داره، بودنش تو این لیست لازمه. جالب ترین قسمت این سری اینه که سازنده‌ی پروژه های فضایی بزرگی مثل ایستگاه فضایی بین المللی یا موشک های ناسا به صورت لگویی باشیم.

لگو-فضایی

LEGO MOVIE | لگو مووی

لگو در سال 2014 یک انیمیشن لگویی با نام لگو مووی (فیلم لگو) ساخت. این انیمیشن بسیار پر‌طرفدار شد و به پرفروش‌ترین انیمیشن سال تبدیل شد. لگو هم تصمیم گرفت که از جذاب ترین و معروف‌ترین صحنه‌های انیمیشن ست‌های لگو درست کنه. این ست‌ها شخصیت های معروف و متنوع و همینطور مکانهای جالب و باحال از دل انیمیشن داشتن. لگو 5 سال بعد شماره دو این انیمیشن رو تولید کرد که نا امید کننده بود و باعث شد که فروش ست های لگو مووی، کاهش کوچکی داشته باشه.

لگو-مووی