خرید پازل یک راه عالی برای ایجاد یک فرصت یادگیری سرگرم کننده برای بچه ها است. پازل های ساده به کودکان کمک می کنند تا قدرت انگشتان، پشتکار و مهارت های حل مسئله را افزایش دهند. برداشتن، حرکت دادن و چرخاندن تکه های پازل به کودکان کمک می کند تا قدرت انگشتان و هماهنگی دست و چشم ها را تقویت کنند. همانطور که کودک شما قطعات را برمی دارد و در جای خود قرار می دهد، کنترل ماهیچه های کوچک را در انگشتان خود نیز ایجاد می کند. در این مطلب، دلایل اهمیت بازی پازل را بررسی خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

بازی با پازل کودکان را تشویق می کند تا با دقت بیشتری به عکس ها نگاه کنند و آنها را از بالا به پایین و از چپ به راست مرور کنند. از طریق انجام این کار، کودکان ممکن است متوجه شباهت ها و تفاوت های بصری شوند. پازل ها مهارت های حافظه و همچنین توانایی برنامه ریزی، آزمایش ایده ها و حل مسائل را بالا می برند. هنگام تکمیل یک پازل، کودکان باید اشکال، رنگ‌ها، موقعیت‌ها و استراتژی‌ها را برای تکمیل آن‌ها به خاطر بسپارند. تجربه تکمیل یک پازل همچنین می تواند به کودک شما کمک کند تا یاد بگیرد که چالش ها را بپذیرد، بر مشکلات غلبه کند و با ناامیدی ها کنار بیاید.

پازل چند قطعه ای مناسب بازی کودکان است؟

برای خرید پازل، بهتر است از پازل های کوچک شروع کنید و مستقیماً یک پازل 5000 قطعه ای تهیه نکنید. در واقع شما باید چیزی مناسب با توانایی های فرزندتان انتخاب کنید. قبل از باز کردن جعبه پازل، با کودک خود در مورد تصویر روی پازل صحبت کنید. زمانی که پازل خود را خریداری کردید و زمان چیدن آن فرا رسید، ابتدا قطعات گوشه و لبه را بچینید تا کار شما برای حل کردن آسان تر شود.
به دنبال قطعات با توجه به اشکال مورد نیاز برای تناسب با یک فضا باشید.

یادگیری با پازل

تاثیر بر روی مغز کودکان

هنگامی که کودکان پازل می سازند، چشمان آنها اشکال، تصاویر و فرم های روی قطعات را می بیند و این اطلاعات برای تفسیر آن به مغز ارسال می شود. بدون این مهارت، نمی‌دانستید که چرا دو قطعه باید به هم متصل شوند یا چگونه بخشی از تصویر بزرگ‌تر را تشکیل می‌دهند. ادراک بصری برای یادگیری خواندن و نوشتن مهم است، که ساختن پازل را به یک سواد اولیه و فعالیت پیش از نوشتن تبدیل می کند.

همچنین بخشی از توسعه مهارت های بصری، هماهنگی چشم و دست توانایی دست ها و چشم ها برای کار با هم برای عملکرد و انجام وظایف، مانند گرفتن توپ یا بستن بند کفش است. ساختن پازل از سنین پایین یک راه ساده برای ایجاد هماهنگی چشم و دست و توسعه یکپارچگی بینایی-حرکتی کودک است. همچنین بازی با پازل، یک مهارت مهم برای یادگیری نوشتن است.

در طول بازی پازل، کودکان یاد می گیرند که الگوها و اشکال را در قطعات و همچنین در تصویر کامل ببینند. تشخیص شکل یکی از جنبه های مهم هندسه است و الگوها را تقریباً در تمام مفاهیم ریاضی می توان یافت.

ساختن پازل در اوایل کودکی دارای مزایای شناختی همه جانبه است. تحقیقات همچنین نشان می دهد که انواع پازل هایی که کودک می تواند انجام دهد در واقع سطح رشد شناختی او را نشان می دهد. در حالی که یک کودک نوپا عمدتاً با استفاده از آزمون و خطا یک پازل می سازد، وقتی کودک به بلوغ می رسد، شروع به تطبیق قطعات بر اساس تصویر می کند. کودکان باید به سطح معینی از رشد رسیده باشند تا بتوانند با موفقیت پازل بسازند. شما به وضوح می توانید پیشرفت را در فرزندان خود مشاهده کنید. زیرا آنها شروع به درک چگونگی تناسب قطعات با هم می کنند، و همچین پیشرفتی به هیچ عنوان تصادفی نیست.

کمک به مستقل بازی کردن کودکان

بازی با پازل یک راه عالی برای تشویق بازی مستقل است. این فعالیتی است که نیازی به مداخله بزرگسالان ندارد و می‌توان آن را بدون همسالان انجام داد. این می تواند به کودکان کمک کند تا یاد بگیرند که خودشان را سرگرم کنند، به خصوص زمانی که جوان هستند و دائماً به دنبال توجه بزرگسالان هستند. آن‌ها با بازی کردن به تنهایی، یاد می‌گیرند که راه‌هایی برای بازی و تحریک خود بیابند، و همچنین لذت برخی اوقات خصوصی و آرام را می‌آموزند.

افزایش اعتماد به نفس کودکان با درست کردن پازل

توانایی کامل کردن یک پازل یک تقویت کننده اعتماد به نفس بزرگ برای کودک است، به خصوص که آنها همه این کار را به تنهایی انجام دادند. این به کودک احساس شایستگی و موفقیت می دهد. به همین دلیل، ارائه پازل های متناسب با سن کودکان بسیار مهم است. این پازل باید چالش برانگیز باشد، اما به طور مستقل تکمیل شود. اگر پازلی تهیه کنید که مناسب سن کودک تان نباشد، فرزندتان در درست کردن پازل شکست می خورد و کمتر به سراغ بازی با پازل می رود.

احساس آرامش سنین بالا در زمان بازی با پازل

ساختن پازل یک فعالیت لذت بخش و آرامش بخش است و جزئی از سرگرمی های مورد علاقه ی بسیاری از بزرگسالان است. استرس را از بین می برد، ذهن آگاهی را تشویق می کند و راه خوبی برای آرام کردن کودک مضطرب است. همچنین زمانی که می‌خواهید از یک جلسه بازی فعال خارج شوید، یک فعالیت عالی است. حالا که دلایل اهمیت بازی پازل را بررسی کردیم، می توانید پازل های متنوع و جذاب را از فروشگاه پانزی تویز تهیه کنید.

مطالب پیشنهادی>> بازی درمانی کودکان چیست؟