زمان که برای خرید اسباب بازی اورجینال به فروشگاه های اسباب بازی مراجعه می کنید، همیشه فروشندگان، اسباب بازی ها را بر اساس سن و جنسیت به شما معرفی می کنند تا مناسب ترین انتخاب را انجام دهید. این کار دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. کودکان در سنین مختلف، سلایق متفاوتی نیز دارند و اسباب بازی ها می توانند روی ذهنیت و شخصیت آن ها در آینده تاثیر ذار هستند. برخی اسباب بازی ها آموزشی هستند و با تحریک هوش کودکان، موجب شکوفایی استعداد آن ها می شوند. یکی دیگر از مهمترین دلایل دسته بندی بر اساس سن کودک، می تواند خطرات اسباب بازی ها باشد. برخی اسباب بازی ها به دلیل اندازه کوچک، قابلیت بلعیدن برای کودکان دارند و این موضوع خطر خفگی را برای آن ها به همراه دارد. همچنین جنس برخی از اسباب بازی ها می تواند برای نوزادان مناسب نباشد.

اسباب بازی هایی مثال شمشیر اسباب به دلیل تیز بودن می توانند سلامت کودکان را به خطر بیاندازند و اسباب بازی هایی مثل تفنگ های اسباب بازی و تیر کمان های اسباب بازی می توانند موجب آسیب رسانی به چشم های کودکان شوند. تمام خطرات اسباب بازی ها فقط مربوط به جسم کودکان و نوزادان نمی شوند و برخی اسباب بازی ها اگر در سنین نامناسب برای کودک خریداری شوند، قابلیت این را دارند که روحیه پرخاشگری را در آن ها پرورش دهدن. فروشگاه اسباب بازی پانزی تویز، تمامی اسباب بازی های مناسب سنین مختلف را در فروشگاه خود موجود دارد و برای خرید لگو اورجینال و اسباب بازی های دیگر می توانید به این مجموعه مراجعه نمایید. حال که از اهمیت دسته بندی بر اساس سن کودک آگاه شدیم، می خواهیم اسباب بازی های مناسب هر سن را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

اسباب بازی مناسب نوزادان تا سنین 1 سال

در سه ماه اول، کودک شما قادر به انجام کارهای بیشتری جز مشاهده محیط اطراف خود نیست. از آنجایی که دید آن‌ها هنوز تار است، اسباب بازی های روشن بهتر می‌بینند. دکتر نورا نیوکمب، روانشناس رشد در دانشگاه تمپل فیلادلفیا و رئیس انجمن بین المللی ذهن، مغز و آموزش می گوید: «اسباب بازی ها نباید سیاه و سفید باشند تا زمانی که رنگ ها با یکدیگر متضاد باشند. همانطور که کودک شما رشد می کند، از اسباب بازی هایی لذت می برد که حواس دیگر او را نیز درگیر می کند. بسیاری از اسباب‌بازی‌هایی که اکنون به آن‌ها نیاز دارند، طراحی شده‌اند تا تعامل را به روش‌های مختلفی ارتقا دهند: ممکن است جیر جیر بزنند یا صدای چروک ایجاد کنند، بافتی نازک داشته باشند، یا نرم و نوازش شوند. نوزادان به اسباب بازی های دهان تمایل دارند. بافت های بافت دار می توانند به تسکین درد دندان درآوردن کمک کنند.

موبایل های گهواره ای با رنگ های روشن و چند طرحی،جغجغه ها، آینه های نشکن، سالن های ورزشی کف، عروسک‌های رنگارنگ و نرم با قابلیت شستشو و با چهره‌ای خندان و توپ های پارچه ای پر شده کوچک مناسب نوزادان تا سنین 1 سال می باشند.

اسباب بازی مناسب کودکان 1 تا 2 سال

دکتر رابین گودمن، روانشناس بالینی مستقر در شهر نیویورک، می گوید: “کودک شما مجذوب علت و معلول است و از هر اسباب بازی که به اعمال آنها پاسخ می دهد و از مهارت های حرکتی تازه کسب شده او استفاده می کند، لذت می برد.” کوچولوها عاشق اسباب بازی هایی هستند که به آنها اجازه می دهد با چکش به توپ ضربه بزنند، یا اسباب بازی هایی که باعث پخش موسیقی یا ظاهر شدن شخصیت ها می شوند. برخی از اسباب‌بازی‌های با فناوری پیشرفته که در این سن طراحی شده‌اند، هر زمان که کودک دکمه‌ای را فشار می‌دهد، یک حرف، شکل یا عدد نام می‌برند. در این سن کودک شما هنوز برای یادگیری حروف الفبای خود بسیار کوچک است، اما از تعامل با چنین اسباب بازی ها لذت خواهد برد.

حلقه های بازی، فنجان یا جعبه تو در تو، اسباب بازی های فشاری یا کششی که صدا ایجاد می کنند یا قطعاتی دارند که بالا می آیند یا حرکت می کنند، آلات موسیقی ساده و محکم مانند تنبور، طبل یا ماراکا، مرتب کننده های شکلی، پازل های چهار یا پنج تکه ای و اردک های لاستیکی یا قایق های اسباب بازی، اسباب بازی های مناسب کودکان 1 تا 2 سال است.

اسباب بازی مناسب کودکان 2 تا 3 سال

بازی کودک شما اکنون هدفمندتر است و آنها مهارت های حرکتی خوبی را دارند که برای تکمیل یک پازل یا ساختن با بلوک به تنهایی لازم است. آنها همچنین اسباب‌بازی‌های با فناوری پیشرفته را که صداهای واقعی را تولید می‌کنند، دوست دارند، مانند تلفن‌هایی که زنگ می‌زنند یا عروسک‌هایی که صحبت می‌کنند. مهم نیست فرزند شما یا اسباب بازی که برای آن ها می خرید چه جنسیتی دارند، بگذارید با اسباب بازی هایی که انتخاب می کنند بازی کنند. بچه ها در این سن بسیار فعال باقی می مانند. بیشتر آنها هنوز از اسباب بازی های فشاری و کششی لذت می برند. زمان بسیار خوبی برای معرفی یک اسباب‌بازی سواری نیز است: با اسباب‌بازی‌ای شروع کنید که کودک شما بتواند با هر دو پا آن را به حرکت درآورد و آن ها را به سمت سه چرخه یا دوچرخه تعادل سوق دهید.

عروسک و حیوانات عروسکی، وسایلی برای بازی های ساختگی، مانند تلفن اسباب بازی، ست مهمانی چای، آشپزخانه بازی یا کالسکه عروسک، اسباب بازی های سواری، سه چرخه و دوچرخه های تعادلی، آلات موسیقی (شامل پیانوهای اسباب بازی با چراغ های چشمک زن است که به بچه ها نشان می دهد چه کلیدهایی را فشار دهند)، پازل و اسباب بازی های ساختنی که به هم می چسبند، اسباب بازی های مناسب کودکان 2 تا 3 سال است.

toys1

 

اسباب بازی مناسب کودکان 4 تا 5 سال

توانایی یادگیری کودکان در این سن به اوج خود می رسد و زمان خوبی برای معرفی اسباب‌بازی‌های آموزشی تعاملی است که ریاضیات و مهارت‌های کلامی را آموزش می‌دهند، مانند تخته‌های آوایی یا تبلت با بازی‌های مورد تأیید والدین. ماریان شیمانسکی، موسس یک سرویس مستقل تست و بررسی اسباب بازی برای مصرف کنندگان، پیشنهاد می کند: «اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که چیزهای مثبتی مانند “خوب است. بیایید دوباره امتحان کنیم” به جای اسباب بازی هایی که هر زمان که بچه ها جواب اشتباه می گیرند، صدای بوق منفی ایجاد می کنند. . بچه ها اکنون می توانند تصور کنند که آنها شخص دیگری هستند و ممکن است در مورد معلم، خلبان، بالرین، ورزشکار، پری یا هر چیزی که دوست دارند خیال پردازی کنند.

بلوک هایی با اشکال مختلف، اسباب‌بازی‌های رایانه‌ای که آوا، خواندن یا ریاضی را آموزش می‌دهند، مجموعه‌های ساختمانی با قطعات بزرگ، مانند کاشی‌های مگنا، لگو یا کیت‌های ساختنی، پازل هایی با پیچیدگی بیشتر، اکشن فیگورها، باربی و عروسک های دیگر، اسباب بازی های حمل و نقل مانند پارکینگ، فرودگاه ها و ایستگاه های قطار، توپ فوتبال و بسکتبال و اسباب بازی های تعاملی، اسباب بازی های مناسب کودکان 4 تا 5 سال است. معمولا کودکان از این سن می توانند با برخی از لگو های متناسب سن خود بازی کنند. اگر به دنبال خرید لگو اورجینال هستید، ما فروشگاه اسباب بازی پانزی تویز را پیشنهاد می کنیم.

اسباب بازی مناسب کودکان 6 تا 7 سال

کودکان در این سن به تدریج به سمت پیدا کردن علایق خود می روند، اما هنوز تحت تأثیر معلمان و همسالان خود هستند. برخی از بچه ها انجام آزمایش های علمی (البته با کمک والدین) را دوست دارند. بعضی از بچه ها عاشق کاردستی نقاشی، ساخت جواهرات مهره دار یا بازی با عروسک هستند. هم نشینی با کودکان همسن و سال موجب می شود فرزند شما شروع به درخواست یک اسباب بازی خاص می کند (اگر قبلاً این کار را نکرده باشند) زیرا “بقیه بچه ها آن را دارند.” در این سن، بچه‌ها اغلب طرفداران بزرگ بازی‌های رایانه‌ای می‌شوند، اما از داشتن دوستانی برای انجام ورزش و بازی‌های رومیزی و ساختن وسایل بازی نیز لذت می‌برند. بسیاری از آنها از اسباب بازی های مرتبط با موسیقی لذت می برند، اما نواختن سازهای واقعی می تواند برای آن ها دشوار باشد.

کیت های علوم پایه، اسلایم، آهنربا، ذره بین، تلسکوپ، لوازم هنری و کیت های صنایع دستی، تجهیزات ورزشی، ماشین های کنترل از راه دور، باربی ها و عروسک های مشابه و بازی هایی که نیاز به استراتژی دارند، مانند شطرنج، اسباب بازی های مناسب کودکان 6 تا 7 سال است.

اسباب بازی مناسب کودکان 8 سال به بالا

چه‌های این سن از ورزش در فضای باز و همچنین اسکوتر، دوچرخه و اسکیت درون خطی لذت می‌برند. آنها علایق، توانایی ها و سرگرمی های بزرگسالان را به دست می آورند و ممکن است اشتیاق خاصی پیدا کنند یا به یک کلکسیونر تبدیل شوند. بسیاری از آنها از خلق چیزها لذت می برند و بازی های رقابتی از همه نوع را غیر قابل مقاومت می دانند. شیمانسکی می‌گوید: «این سال‌ها تماماً در مورد انجام کارهایی است که به بچه‌ها احساس تسلط و شایستگی می‌دهد. با بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی، بچه‌ها می‌توانند خودشان را به چالش بکشند تا امتیاز بهتری نسبت به گذشته کسب کنند. آنها از رقابت با دوستان خود لذت می‌برند، و شما می‌شنوید که «من این امتیاز را گرفتم – چه نمره‌ای گرفتی؟» آنها همچنین به طور فزاینده ای می توانند روی پروژه های طولانی تر کار کنند، که برخی از آنها ممکن است چند روز طول بکشد.

کیت های علمی دقیق تر، تبلت یا کامپیوتر برای بازی های آنلاین، بازی های نینتندو، پلی استیشن، ایکس باکس، کیت های صنایع دستی، اسلایم، تجهیزات ورزشی در فضای باز، مجموعه های ساختمانی پیچیده و بازی های رومیزی، اسباب بازی های مناسب کودکان 8 سال به بالا هستند.

خرید اسباب بازی سوای از اهمیتی که از نظر طبقه بندی سنی دارد، از نظر کیفیت و اصل بودن اسباب بازی نیز اهمیت فراوانی دارد. برای همین است که مجموعه پانزی تویز همیشه خرید لگو اورجینال و اسباب بازی اورجینال را در اولویت کار خود قرار داده است.