در قرن 21، بازی‌های ویدیویی و اسباب‌بازی‌های جذابی مثل لگو، نقش بزرگی در روند رشد کودکان داشتن. پس حتما ترکیب کردن این دو می‌تونه بازی‌های بسیار جذاب و همینطور آموزنده‌ای خلق کنه. این ایده فوق العاده لگو بود که بعد همکاری با شرکت بازی سازی Tt Games (تی تی گیمز شرکت انگلیسی و زیر مجموعه استودیوی برادران وارنر هست) به واقعیت تبدیل شد. تو این نوشته میخوایم نگاهی به همه بازی‌های ویدیوئی لگو داشته باشیم و مشکلات و خوبی هاشون رو بررسی کنیم.

لگو جنگ ستارگان

LEGO STAR WARS: THE VIDEO GAME  ( 2005 )

بازی لگو جنگ ستارگان شروع همکاری لگو و سریال‌های معروف تلویزیونی و فیلم‌های معروف سینما بود و انقلابی بزرگ در صنعت بازی‌سازی به حساب می‌اومد. یک دنیای بزرگ که می‌تونی آزادانه با شخصیت مورد علاقه‌ات از فیلم جنگ ستارگان به هر جای دنیای این فیلم معروف که خواستی بری و از بازی کردن تو داستان فیلم لذت ببری. البته که گرافیک و سیستم بازی حتی نسبت به زمان خود پیش پا افتاده بود. این ایدهء ترکیب لگو با بازی ویدیوئی و فیلم های زمان خود ایده بازاریابی فوق العاده‌ای بود که به شرکت لگو کمک کرد و باعث بالا رفتن فروش این اسباب بازی جذاب شد.

Lego-Star-Wars(Video-Game-2005)

لگو جنگ ستارگان: سه گانه اصلی

LEGO STAR WARS 2: THE ORIGINAL TRILOGY ( 2006 )

جنگ ستارگان 2، بازی جدیدی از سه‌گانه فیلمهای استار‌ وارز بود که در انتشارش، به دلیل اختلاف کم‌اش با زمان انتشار فیلم‌ها، از استقبال خوبی برخوردار شد و از هر نظر یک موفقیت عالی برای این شرکت بود. با اینکه این بازی سادگی بازی قبل را حفظ کرده بود اما از امکانات جدیدی مثل قابلیت ساخت شخصیت و صحنه های کمدی و بامزه‌ای برخوردار بود. این ایده‌ها به مرور زمان در تمام بازی‌ها اتفاق افتاد و همه بازی‌های لگویی، دیگه قسمت‌هایی از فیلم رو با صحنه‌های بامزه جایگزین می‌کردن.

Lego-Star-Wars-II-The-Original-Trilogy-(Video-Game-2006)

لگو جنگ ستارگان: حماسه کامل

LEGO STAR WARS: THE COMPLETE SAGA (2007)

این بازی بیشتر به یک پکیج کامل شبیه هست تا یک بازی جدید و دو بازی قبل رو در یک CD جمع کرده بود. تنها تفاوتش چندین مرحله اضافه و ویژه هست و تفاوت بزرگ دیگه‌ای نداره و به این دلیل منتشر شد که طرفداران بتوانند هر دو بازی جنگ ستارگان که تا آن زمان منتشر شده بود رو در یک سی دی تجربه کنن.

Lego-Star-Wars-The-Complete-Saga-(Video-Game-2007)

لگو ایندیانا جونز: ماجراهای اصل

LEGO INDIANA JONES: THE ORIGINAL ADVENTURES (2008)

بعد از موفقیت سه بازی قبل این سوال برای لگو پیش اومد که آیا این روش برای سری‌های دیگر هم جواب میده؟ که با پاسخ مثبت همراه شد. انتشار بازی ایندینیا جونز موفقیت بزرگی رو برای لگو به همراه داشت. داستانی که یکی از معروف‌ترین سری فیلم‌های آن زمان بود و الان هم یکی از خاطره انگیز‌ترین و معروفترین فیلم‌های تاریخ سینماست. داستان یک ماجراجوی حرفه‌ای که به دنبال گنجینه‌های بزرگ گم شده میره، ایده‌ای عالی که با کارگردانی یکی از بهترین کارگردان‌های تمام دوران، یعنی استیون اسپیلبرگ به موفقیتی بزرگ تبدیل شد. این بازی به شرکت لگو نشون داد که می‌تونه سری جنگ ستارگان رو کنار بذاره و فیلم و داستان های دیگه رو هم امتحان کنه.

LEGO-Indiana-Jones-The-Original-Adventures

بازی ویدیویی لگو بتمن

LEGO BATMAN: THE VIDEO GAME (2008)

بعد از گذشت کمتر از یک سال، یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین سری‌هایی که لگو در آن قدم گذاشته خلق شد: دنیای DC COMICS، لگو با پا گذاشتن به دنیای جذاب شخصیت‌های DC و گسترش دنیای خود تونست یکی از موفق‌ترین سری بازی‌های خودش رو بسازه. البته هنوز شخصیت‌های معروف زیادی تو این بازی نبودن اما لگو با شخصیت‌های دنیای بتمن، چه دوست و چه دشمن و مرحله‌های به یاد ماندنی و متفاوت، تونست محبوبیت زیادی در بین مخاطبان به دست بیاره.

LEGO-Batman-The-Video-Game

ایندیانا جونز: ماجراها ادامه دارد

INDINIA JONES: ADVENTURE CONTINUES (2009)

سال 2009 به جز بازی‌های لگو، سال شلوغی برای کمپانی Tt Games بود و این باعث شد که در INDINIA JONES به اندازه بازی‌های قبل حوصله به کار نبره. موضوعی که باعث شد این بازی به یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های لگو تبدیل بشه. این بازی بر اساس فیلم ایندینیا جونز و پادشاهی جمجمه کریستال ساخته شد که خود فیلم هم به عنوان ضعیف‌ترین قسمت این سری پر طرفدار به شمار میره. سازنده برای پر کردن بازی، از مرحله‌هایی از فیلم‌های قبل استفاده کرد که خیلی به مذاق طرفداران خوش نیومد.

INDIANA-JONES-ADVENTURE-CONTINUES-(2009)

لگو هری پاتر سال‌های 1 تا 4

LEGO HARRY POTTER: YEARS 1- 4 (2010)

این بار لگو شروع به همکاری با فیلم‌های پرطرفدار هری پاتر کرد که برگرفته از سری کتاب های مشهوری با همین اسم از نویسنده معروف جی. کی. رولینگ هست. این بازی نه تنها به یکی از بهترین بازی‌های تاریخ لگو تبدیل شد، بلکه یکی از بهترین بازی‌های هری پاتر هم به شمار میره. شما تو این بازی می‌تونید کل مدرسه هاگوارتز و خیلی جاهای دیگه رو بگردین، جادو‌های مختلف رو یاد بگیرین و حتی با توجه به نوع چوب دستی جادوگری خود، در زمان‌های مختلف جادو‌های مختلف رو به کار بگیرین. این بازی بر اساس ماجراهای هری در 4 سال اول دانش آموزی خود در مدرسه جادوگری هاگوارتز ساخته شده. این بازی شروع کننده سبکی بود که بازیکن‌ها در مکان‌‍ های متفاوت و متنوعی میتونستن بازی کنن. و همچنین برای اولین بار تعداد شخصیت‌های زیادی از داستان در بازی شرکت داشتن.

LEGO-HARRY-POTTER-YEARS-1--4-(2010)

لگو جنگ ستارگان 3: جنگ کلون‌ها

LEGO STAR WARS 3: THE CLONE WARS (2011)

سال 2011 سال بزرگی برای کمپانی LEGO بود. در یک سال سه بازی پرفروش لگو عرضه شدن و اولین آنها لگو جنگ ستارگان 3: جنگ کلون‌ها بود. این بازی ویدیویی از سری جنگ ستارگان در اصل بر اساس اولین فصل‌های سریال انیمیشنی به همین نام بود که بخش‌های جذاب و خلاقانه‌اش مثل مراحل استراتژیکی و قابلیت جنگ با دوست خود با هر ماشین و سلاح و سربازی، برای راضی کردن طرفداران کافی بود. این امکانات و ویژگی‌ها باعث شد این بازی از یک بازی معمولی به یک بازی خوب تبدیل بشه.

LEGO-STAR-WARS-3-THE-CLONE-WARS-(2011)

لگو دزدان دریایی کارائیب

LEGO PIRATES OF THE CARIBBEAN: THE VIDEO GAME (2011)

همکاری با سری‌های مختلف یکبار دیگه با موفقیت بزرگی همراه شد. این اتفاق بعد‌ از همکاری شرکت تی تی گیمز با دیزنی رخ داد و بازی لگویی بعد، براساس فیلم موفق دزدان دریایی کارائیب ساخته شد. این بازی، ما رو به چهار فیلم اول می‌بره و مراحلی جذاب و به یاد ماندنی رو می سازه. از ویژگی‌های این بازی، صداپیشگی بازیگر معروف نقش اصلی یعنی جانی دپ در نقش جک اسپارو بود.

LEGO-PIRATES-OF-THE-CARIBBEAN-THE-VIDEO-GAME-(2011)

لگو هری پاتر: سال های 7 تا 5

LEGO HARRY POTTER: YEARS 5-7 (2011)

نوبت ادامه داستان جذاب هری پاتر رسیده که به سه سال بعد دانش‌آموزی هری در هاگوارتز یا همون چهار فیلم آخر اشاره داره. بازیکنان دوباره می‌تونن در هاگوارتز گشت بزنن و حتی به بیرون و مکان‌های گسترده‌ تری سفر کنن. کمی بعد پکیجی از هر دو بازی منتشر شد که می‌تونست بهتر باشه و مثل جنگ ستارگان چند مرحله اضافه هم در این پک وجود داشته باشه اما در کل بازی کردن این دو بازی تجربه مهیجی هست.

LEGO-HARRY-POTTER-YEARS-5-7-(2011)