نگاهی بر تاریخچه MGA
آقای اسحاق لاریان در سال ۱۹۵۴ در ایران در کاشان بدنیا اومد ،در سن ۱۷ سالگی با بلیط یک طرفه به امریکا رفت ودر کافی شاپی ظرف میشست ،درامریکا مدرک مهندسی عمران گرفت و همراه برادرش درسال ۱۹۷۹ یک شرکت واردات و صادرات تأسیس کردن بعد درسال ۱۹۸۷ محصولات الکتریکی به کمپانی Nintendo (شرکت ژاپنی سازنده بازی های ویدیویی )پخش میکردن. در نهایت در سال ۱۹۹۷ روی تولید اسباب بازی متمرکز شدن و نام شرکت را از Micro games america entertainment به MGA entertainment تغییر دادن و اولین موفقیت اونها با تولید عروسک bouncy baby همراه بود.
محصولات برند آمریکایی MGA
MGA در سال ۲۰۰۱ عروسکهای Brats را تولید و معرفی کرد که تا سال ۲۰۰۵ حدود ۸۰۰ میلیون دلار فروش کرد در صورتی که رقیب اونها باربی شرکت متل در طی این زمان تنها ۴۴۵ میلیون دلار فروش کرده بود. در همین هنگام کمپانی متل از mga شکایت کرد که ایده ها و مهندسین طراح من رو دزدیدی و گول زدی ،اقای لاریان هم از متل شکایت کرد که شما جاسوسی میکنید تو شرکت من و پول میدین که عروسکهای من معرفی نشن و فروش نرن ،در نهایت در سال ۲۰۱۱ شرکت متل محکوم شدوباید ۳۱۰ میلیون دلار به MGA پرداخت میکرد بابت ادعای دروغ و هزینه های دادرسی و دزدیدن اسرارتجاری،دوباره درسال ۲۰۱۴ MGA از متل شکایت کرد.
درسال ۲۰۰۶ MGA ،کارخانه تولید کننده اسباببازی برای خردسالان و کودکان little tikes را (که عمده محصولاتش از پلاستیک ساخته شدن مثل اشپزخانه کودک و …) را خرید و زیرمجموعه خودش کرد. درسال ۲۰۱۰ عروسکهای پارچه ای پلاستیکی lalaloopsy را معرفی کرد،عروسکهای پارچه ای پلاستیکی با چشم های دکمه ای که همگی در lalaloopsy land به خوبی خوشی زندگی میکنن. درسال ۲۰۱۶ عروسکهای LOL surprise را روانه بازار کرد که در عرض یکسال پرفروشترین عروسک امریکا شد و هرچند وقت یکبار مدلهای جدیدتری ازون با سورپرایزهای خلاقانه تر معرفی میشن.
محصول بعدی عروسکهای rainbow high بودن ،سری عروسکهای دختران رنگی براساس رنگهای رنگین کمون که تو مدرسه وقت میگذرونن و کلی لباس و اکسسوری و وسایل دارند و هرکدوم براسای یک رنگ غالب ساخته شدن. و عروسکهای سورپرایزی دیگه مثل na na na surprise ,num noms وpoopsie و…
هدف بزرگ کمپانی MGA
ماموریت شرکت چر اینه بچه های سراسر جهان را سرگرم کنه و به خاطرات بیاد موندنی از دوران کودکی تبدیل بشه. ارزشهای شرکت MGA مثل قطب نما به کارها جهت میده و نحوه رفتار شرکت رو در جهان توصیف میکنه. این ارزشها شامل موارد زیر میشن :
- مسیر پر از نوآوری های خلاقانه است
- هرکاری را با اشتیاق انجام میدهیم
- سیستم اعتقادی شرکت،توانایی انجام دادن ودنبال راه حل بودن هست.
- وقتی قرار هست انجام بدیم پاسخگو هستیم
- پتانسیل نامحدود کارکنان و قدرت کار تیمی رو میشناسیم و همکاری بسیار مهمه.
- درک میکنیم که مصرف کننده (مشتری) تصمیم میگیره